Чому в квитанціях сумчан не відображається розмір пільг?

Із настанням опалювального сезону до Департаменту соціального захисту населення Сумської міськради звертається все більше людей з питанням «Чому в квитанціях на оплату житлово-комунальних послуг немає розміру пільг?». regionews.sumy.ua оприлюднив роз’яснення теми від працівників Департаменту.

До жовтня нарахування пільг проводилося підприємствами-надавачами послуг, що відображалося в квитанціях на оплату житлово-комунальних послуг у графі «пільги».

З 1 жовтня відбувається монетизація пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги: надання їх у готівковій або в безготівковій формі (постанова Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373).

Ті пільговики, які виявили бажання та надали до департаменту до 15 жовтня заяви про отримання пільг в готівковій формі – отримають їх на власні рахунки, які зазначали в заявах. Пільга нараховується департаментом, кошти перераховуються після надходження фінансування. Таких пільговиків в місті 224, пільги готівкою нараховані за жовтень, перераховані їм 4 листопада на 172,6 тис. грн. З 12 листопада пільги готівкою можна отримати вже у відділеннях Укрпошти.

Для тих же пільговиків, які не виявили бажання отримувати пільги готівкою, застосовується механізм безготівкового надання пільг за наступною схемою:

  • департаментом проводиться нарахування пільг, інформація про що передається до Міністерства соціальної політики України, а останнім – до АТ «Ощабданк»;
  • АТ «Ощадбанк» проводить перерахування коштів управителям, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків та виконавцям комунальних послуг у такій послідовності: постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.

Так, за жовтень пільги нараховані 11 245 пільговикам на 7 млн. гривень, сума яких та стан перерахування їх виконавцям послуг будуть відображені в особистих кабінетах пільговиків в АТ «Ощадбанк».

Особистий кабінет пільговика можна переглянути на офіційному веб-сайті АТ «Ощадбанк» (www.oschadbank.ua), увійти до якого можна через «інші розділи» – «безготівкова монетизація пільг і субсидій» – «фіз. особам» – «особистий кабінет субсидіанта/пільговика».

Інформація про послуги, за якими не було проведено оплату АТ «Ошадбанк» надсилатиме пільговику шляхом смс-повідомлення, які пільговики отримають після 18 числа. Із вказаної дати й виконавці житлово-комунальних послуг володітимуть інформацією про суми коштів, які надійшли на їх рахунки.

До уваги пільговика!

З питань, що стосуються:

  • нарахування пільг – звертатися до департаменту за телефонами  60-44-25, 60-44-67, або особисто в Громадську приймальню департаменту (кабінет № 135) робоче місце № 15, попередній запис здійснюється за телефонами 63-54-97, 60-45-06 або 050-40-78-199;
  • спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розмір заборгованості (переплати) – звертатися до управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг;
  • операцій здійснених за обліковим записом пільговика, щодо перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг, в тому числі питання доступу до особистого кабінету, – звертатися до АТ “Ощадбанк” (телефон гарячої лінії 0-800-210-800).